تجربیات من از سریال های کره ای

نظرات من راجع به فیلم ها و سریال های کره ای
مشخصات بلاگ
تجربیات من از سریال های کره ای

سلام به همه دوستانی که به بنده سر زدن. خیلی خوش اومدید.
من به عنوان یه طرفدار سریال های کره ای توی این وبلاگ دارم نظر خودمو درباره سریال ها و فیلم های کره ای میدم و تجربیات خودمو با شما درمیون میزارم و می خوام کمکی هرچن کوچیک رو به دوستانی که می خوان فیلمای کره ای رو ببین بدم که امیدوارم خوشتون بیاد.
لطفاً با ارسال نظرات خودتون در قسمت کامنت ها نظر خودتون رو درباره بررسی هایی که داشتم بگید و کمک کنین تا با هم محتوا بهتری رو برای شما عزیزان تهیه کنم. تمومی محتواهایی که توی این وبلاگ گذاشته میشه توسط خود بنده نوشته میشه و تنها بخشای مرتبط با اطلاعات فیلم رو از جاهای دیگه میگیرم و همین کار باعث میشه زمان زیادی رو برای این کار بزارم. پس ممنون میشم اگه می خواید مطالب رو برای دوستانتون بفرستید حتماً لینک مطلب رو بفرستید تا با این کار هم دوستانتون مطلب رو بهتر ببین و هم اینجوری از بنده حمایت کرده باشید.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها
جمعه, ۱۱ تیر ۱۴۰۰، ۰۸:۲۴ ب.ظ

بررسی سریال دکتر خوب

بررسی سریال کره ای دکتر خوب

سریال کره ای دکتر خوب

بررسی سریال دکتر خوب

سلام امروز هم با یه بررسی دیگه اومدم. بررسی امروز رو درباره سریال دکتر خوب اومدم که امیدوارم خوشتون باید. اما قبل از هر چیز بریم و مشخصات سریال رو براساس ویکیپدیا براتون بزارم که یه مشخصات کلی از سریال رو بتون بگم

مشخصات سریال دکتر خوب

براساس نوشته ویکیپدیا سریال دکتر خوب به کارگردانی Ki Min-soo و  Kim Jin-woo   یک درام پزشکی هستش که در سال 2013 توسط شبکه کره ای KBS2 تو 20 قسمت پخش شد. این سریال توی سال 1394 از شبکه دو سیما هم پخش شد.

این سریال دو ورژن دیگه هم داره

نکته جالب این سریال اینه که دو ورژن دیگه از این سریال ترکی و آمریکایی ساخته شده که نسخه آمریکایی اون با همین اسم در 25 سپتامبر 2017 توسط شبکه ABC تو 18 قسمت تولید و پخش شد.

خلاصه داستان

داستان درباره رزیدنتی هستش که از بیماری سندروم ساوانت (اوتیسم) رنج می بره اما از لحاظ ذهنی یه فرد نابغه س اون به دلیل اون که علاقه شدیدی وارد حرفه پزشکی شده و توی این شغل با مشکلات و مسائل زیادی رو به رو میشه و داستان فیلم درباره زندگی این فرد هستش.

انتخاب بازیگران

اولین چیزی که توی یه سریال مهمه اینه که بازیگرانه. سریالی که برای کاراکترها بازیگرای خوبی انتخاب نشه، هرچی هم فیلمنامه جذاب باشه بازم نمی تونه ببیننده رو به خودش جذب کنه. باید درباره این سریال بگم که واقعا تموم کاراکترهاش بازیگرای خوبی دارن و واقعاً از این لحاظ نمیشه بهشون ایرادی گرفت. به خصوص کاراکتر اصلی که همون پارک شی وون هستش هم از لحاظ قیافه و هم از لحاظ بازی واقعاً میشد حس یه فرد اوتیسمی رو به بیننده القا می کرد.

بررسی داستان سریال

از لحاظ داستانی میشه گفت داستان سریال اونقدها گیرا هست که بتونه بیننده رو پای فیلم نگه داره و بیننده رو منتظر قسمت جدید بکنه اما به نظر من به نسبت بقیه سریال های کره ای اونقدرها هم گیرا نیست. البته این نظر شخصی منه چون علاقه من بیشتر به سمت فیلم های تاریخی کره ای میره شاید یه دلیلش اون باشه. البته این رو هم بگم که این جور هم نبود که بگم از این سریال لذت نبردم و واقعاٌ برام جذاب بود که تا آخر ببینم. نکته ای که شاید میشه گفت نکته مثبت این قضیه بود این بود که شخصیت های منفی این سریال که خوب شدن بی خودی متحول نشدن واقعاً توی فیلم یه دلیل منطقی برای خوب شدنشون اومده بود و حتی تو مواردی شخصیت های منفی در مقابل خوب شدن مقاومت نشون میدادن و همین فیلم رو قابل باور تر می کرد.

تعداد قسمت ها

به نظرم این فیلم از لحاظ تعداد قسمت ها واقعاً اندازه بود هرچند که میشد یه خورده داستان رو طولانی تر کرد ولی واقعاً این جوری نبود که حس کنی خیلی زود یا خیلی دیر تموم شده. من وقتی تعداد قسمتاشو دیدم یه دفعه حس کردم که ممکنه مثل سریال خدمتکاران که قبلاً بررسی کردم ممکنه ریتم تند و سریعی داشته باشه ولی واقعاً از این لحاظ مشکلی نداشت و واقعا به اندازه بود.

تفاوت این سریال با ورژن ترکی اون

شاید برای کسایی که هنوز ورژن ترکی این سریال که با اسم «دکتر معجزه گر» ندیدن جالب باشه که بخوان بدونن که یه مقایسه ای از این دو ورژنش رو داشته باشم. دکتر معجزه گر توی 64 قسمت توسط شبکه فاکس ترکیه ساخته شده که براساس تعداد قسمتاش می تونین بفهمید که جزئیات بیشتری توی این سریال استفاده شده. من کل سریال ترکیشو ندیدم و فقط بخشاییشو دیدم پس نمی تونم دقیق بیام و مقایسه کاملی داشته باشم. اما یه جوری توضیح میدم که فیلم هم اسپویل نشه. بازیگر اصلی فیلم تو ورژن ترکیش واقعاً اون حس «اوتیسمی بودن دکتر» رو واقعاً القا نمی کرد. بیشتر اوقات صرفاً بازیگر با درشت کردن چشم می خواست این حس رو منتقل کنه که بازی رو مصنوعی تر نشون میداد. اما توی ورژن کره ای، همون طور که گفتم حس به بیننده القا می شد. بی دست و پا بودن گاهی اوقات تمرکز نداشتن و از این دست مسائل داستان رو باور پذیرتر می کرد. توی سریال ترکیه ای دو شخصیت اصلی بیشتر پیش میرن (چون نمی خوام اسپویل بشه بیشتر توضیح نمیدم) اما یه چیزی که به نظرم توی ورژن ترکیه ای بهتر بود این بود که معمولاً بیماران اوتیسمی با تماس بدنی مشکل دارن و کسی نمی تونه با اونها تماس بدنی داشته باشه که این مورد توی ورژن ترکیه ای بهش اشاره شده بود اما توی کره ای این مورد نبود و حتی خود پارک شی ون (کاراکتر اصلی) تماس بدنی با بازیگرا داشت.

از لحاظ روابط بین کاراکترها

به نظر من این سریال درسته که تم عاشقانه داره (مثل تموم سریال های کره ای) اما به نظر من می شد یه خورده این تم عاشقانه ش رو بیشتر کرد و به همین دلیل (و به نظر من) نمیشه این سریال رو کلاً یه سریال کاملاً عاشقانه دید. مثلاً نمیشه اون رو در رده سریال هایی مثل تو زیبایی دید. اگه به دنبال فیلمی هستین که رمانتیک باشه و تو لحظه به لحظه ش اون حس عاشقانه ش رو ببنید این سریال رو پیشنهاد نمی کنم ولی اگه به دنبال سریال پزشکی هستید که تا حدودی تم عاشقانه داشته باشه این سریال گزینه ی خوبیه.

جمع بندی نهایی

اگه بخوام به صورت کلی یه نظر بدم باید بگم که این سریال سریال خیلی خوبیه که واقعاً سرگرم کننده س به خصوص برای کسایی که دنبال سریال های پزشکی هستن. نمره من به این سریال از 10 نمره 7 هستش که به نظرم بهترین نمره ایه که میشه به این سریال داد. واقعاً ارزش یه بار دیدن رو داره و واقعاً تو رده خیلی خوب قرار میگیره. تنها ایرادی که میشه از این سریال گرفت اینه که یه خورده تا حدودی بعضی از جاهاش بچگونه س و واقعاً من خوشم نیومد. البته این نظر منه و شاید نظر شما با من فرق بکنه.

پیشنهاد من به شما

اگه قصد دارین که این سریال رو ببنید، بهتون توصیه می کنم که حتماً نسخه زیرنویس فارسیشو ببینید نه دوبله. چون واقعاً صدای بازیگرای فیلم باعث میشه که فیلم جذاب تر بشه. درسته که نسخه دوبله اون هم خیلی خوب دوبله شده ولی نسخه زیرنویسش به نظرم از دوبله ش بهتره. اگه نگران این هستین که نسخه زیرنویسش صحنه داشته باشه بگم که این سریال رو خیلی راحت می تونید به همراه خونوادهتون ببینید چون واقعاً هیچ صحنه ای نداره. اگه این سریال رو می خواین دانلود بکنین می تونین از سایتی که اینجا معرفی کردم، فقط با خرید یه اشتراک ارزون و راحت دانلود بکنین

نظرتون رو درباره این متن بگید

ممنون از اینکه تا انتهای این متن رو خوندین و همراه من بودین. خیلی دوست دارم که نظرتون رو درباره مطالبی که گفتم بدونم. لطفاً نظرات خودتون رو درباره خود فیلم هم بگید و اگه شما هم تحلیلی درباره این فیلم دارید توی قسمت کامنت ها بگید. دوست دارم نظرتون رو بدونم

برنامه بعدی من

در حال حاضر دارم یه فیلم جدید می بینم به اسم باغ مخفی می بینم که می خوام تحلیل بعدی رو درباره این فیلم بزارم. این فیلم با بازی ها جی وون هستش (بازیگر نقش ملکه کی که تحلیلشو اینجا گذاشتم) که تو یه نقش متفاوت بازی کرده و واقعا با دیدن این سریال واقعاً سورپرایز شدم. البته بررسی شو توی پست بعدی که بعد دیدن فیلم میزارم به صورت کامل منتشر می کنم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">