تجربیات من از سریال های کره ای

نظرات من راجع به فیلم ها و سریال های کره ای
مشخصات بلاگ
تجربیات من از سریال های کره ای

سلام به همه دوستانی که به بنده سر زدن. خیلی خوش اومدید.
من به عنوان یه طرفدار سریال های کره ای توی این وبلاگ دارم نظر خودمو درباره سریال ها و فیلم های کره ای میدم و تجربیات خودمو با شما درمیون میزارم و می خوام کمکی هرچن کوچیک رو به دوستانی که می خوان فیلمای کره ای رو ببین بدم که امیدوارم خوشتون بیاد.
لطفاً با ارسال نظرات خودتون در قسمت کامنت ها نظر خودتون رو درباره بررسی هایی که داشتم بگید و کمک کنین تا با هم محتوا بهتری رو برای شما عزیزان تهیه کنم. تمومی محتواهایی که توی این وبلاگ گذاشته میشه توسط خود بنده نوشته میشه و تنها بخشای مرتبط با اطلاعات فیلم رو از جاهای دیگه میگیرم و همین کار باعث میشه زمان زیادی رو برای این کار بزارم. پس ممنون میشم اگه می خواید مطالب رو برای دوستانتون بفرستید حتماً لینک مطلب رو بفرستید تا با این کار هم دوستانتون مطلب رو بهتر ببین و هم اینجوری از بنده حمایت کرده باشید.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها
چهارشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۹:۵۲ ق.ظ

بررسی سریال تاریخی هه چی

بررسی سریال تاریخی هه چی

بررسی سریال هه چی

سریال تاریجی هه چی

مشخصات سریال

قبل از اون که بریم و من نظر خودمو درباره این سریال بدم یه بایوگرافی کوچیک از این سریال براتون بزارم.

معرفی سریال هه چی:

سریال هه چی محصول شبکه SBS کره جنوبی هستش که در 48 قسمت حدوداً 35 دقیقه ای در سال 2019 ساخته شده که داستان اون بر می گرده به دوره چوسان و اواخر امپراطوری سوک جونگ و اوایل سلطنت هه چی.

چرا اسم سوک جونگ برام آشناس!

شاید برای کسائی که سریال دونگی رو دیده باشن اسم و کی درامر باشن اسم «سوک جونگ» آشنا باشه. سوک جونگ در اصل همون امپراطوری هستش که درباره اون توی سریال دونگی که به صورت دوبله هم تو ایران پخش شد نشون میده و داستان فیلم در اصل درباره هه چی یا همون شاهزاده یونینگ هستش بله شاهزاده یونینگی که توی سریال دونگی فقط قسمت بچگی اون رو دیدید.

داستان سریال هه چی

اگه شما سریال دونگی رو دیده باشین می دونین که در آخر فیلم برای جلوگیری از اعتراض اشراف قرار شد که اول پسر اول امپراطور که امکان داشتن فرزند رو نداشت و به عنوان امپراطور بعدی بزارن و شاهزاده یونینگ به عنوان جانشین اون تعیین بشه و به همین دلیل ملکه اینوون شاهزاده یونینگ رو به عنوان فرزند خودش قبول کرد. اما با گذشت سال ها از اون قضیه سران هه چی یا همون شاهزاده یونینگ رو به دلیل داشتن خون رعیت لایق امپراطوری نمی دونستن که در همین بین یه شاهزاده ی دیگه ای هم توی این سریال نشون داده میشه که توی دونگی به اون هیچ اشاره ای نشده بود و یه جوریایی روابط صمیمانه ای (یعنی برادرگونه) بین اون و هه چی بود، قرار بود اون امپراطور بشه که توسط یکی دیگه از شاهزاده ها که توی سریال گفته می شد پدرش به دلایل سیاسی کشته شده، کشته میشه و به همین دلیل بین هه چی و اون رقابت شدیدی بر سر امپراطوری در می گیره و بیشتر داستان حول این قضیه هستش.

چه کاراکترهای از سریال دونگی توی این سریال هست

از کاراکترهایی که از سریال دونگی توی این سریال هستش خود امپراطور سوک جونگ، هه چی (شاهزاده یونینگ)، ملکه اینوون (ملکه ای که یونینگ رو به فرزندی قبول کرد) و شاهزاده گیونگ جونگ اشاره کرد. لازم به ذکر هستش که در این فیلم شخصیت دونگی وجود نداره و تمامی اتفاقات چند سال پس از مرگ دونگی رو روایت می کنه

اتفاقات حین ضبط سریال

یکی از اتفاقاتی که میشه توی این سریال بهش اشاره کرد تصادف بازیگر زن مقابل شخصیت هه چی به نام «گوآرا» در نقش «یون جی» بود که شما به همین دلیل این شخصیت توی یه بخش فیلم یه دفعه حذف شد که متأسفانه دلیلی برای اون توی سناریو گفته نشد و بعد از بازگشت این کاراکتر به سریال دیگه خبری از مبارزه هایی که این کاراکتر داشت نشد (البته شاید به خاطر شرایط جسمی بازیگر بوده) و به مبارزه های ساده تر تقلیل پیدا کرد و شخصیت اون بیشتر داستانی شد.
اما بریم سراغ تفسیر خود فیلم

صحنه های رزمی

شاید خیلی از افرادی که دنبال سریال های کره ای تاریخی هستن به خاطر جنبه مبارزه ای اونا هستش. توی این فیلم شروع طوفانی داره و مبارز زیادی رو می ببینیم که به نسبت سایر سریال ها میشه گفت مبارزه های حرفه ای تری توی این سریال خواهید دید. تم مبارزه های این سریال فردی و اکیپ های کوچیک هستش و خبری از لشکرکشی و از این دست نیست. اما باید در این باره بگم که به همون دلیل توی بخش قبلی گفتم بعد از تصادف بازیگر نقش مقابل کاراکتر هه چی مبارزه ها به شدت کم میشه و واقعاً این مسئله تا حدودی از جذابیت فیلم کم می کنه. اما نمیشه گفت که به همین دلیل فیلم خوبی نیست.

انتخاب بازیگران

توی انتخاب بازیگرا باید بگم که شخصیت امپراطور سوک جونگ همون شخصیت رئیس دزدهای دریایی توی سریال امپراطور دریا هستش که به خاطر تن صداش و ابهتی که داره واقعاً بهترین انتخاب بازیگر این سریال هستش. بازیگر کاراکتر بعدی که نقش هه چی رو بازی می کنه میشه گفت که این بازیگر برای موقعی که هنوز امپراطور نشده بود خیلی خوب بود ولی متأسفانه چهره این بازیگر به نظر من برای بعد امپراطور شدن زیاد مناسب نبود چون واقعاً نمی شد اقتدار یه امپراطور توی چهره اون دید حتی با وجود اینکه یعد از امپراطور شدن صدای خودش رو کلفت تر از حد نرمال می کرد. بهتر بود برای بالا بردن جذبه اون حداقل موقع امپراطور شدن یه ریش و سیبیل براش میزاشتن. کاراکتر بعدی یی تان هستش که نقش ضدقهرمان داستان و دشمن هه چی رو بازی می کنه که واقعاً بازی و چهره ای که داره دقیقاً همون چیزی بود که باید باشه. این شخصیت منفی به حدی منفور و منزجرکننده س که اعصابتون رو خورد میکنه که همین نشون میده که بازیگری که اون رو بازی کرده توی اون نقش بهترین بازی کرده.

خط داستانی

میشه گفت تا حدود زیادی از اون کلیشه های همیشگی کره ای پیروی کرده و شما با دیدن این فیلم زیاد غافل گیر نمی شید، اما داستانش، بازی بازیگرانش خیلی خوبه و واقعاً میارزه که یک بار هم که شده اون رو ببینید. البته نکته جالب سریال هم اینه که تقریباً بیشتر جاهایی که اون قسمتش تموم میشه بازم شمارو توی خماری میزاره خخخ و با وجود اینکه جاهایی رو از قسمت بعد هم نشون میده بازم وسوسه می شید که یه قسمت دیگه رو ازش ببینین.

در کل نظر خودم درباره فیلم

اگه بخوام به این فیلم از 1 تا 10 نمره بدم، نمره ای که بهش میدم (5/7) هستش. در کل ارزش حداقل یه بار دیدن رو داره و اونقدری هستش که شما رو جذب که ولی نمیشه گفت که سریالی هستش در حد امپراطور دریا. داستان فیلم سرگرم کننده س و همون طور که گفتم می تونه شما رو پای فیلم نگه داره و در کل اگه دنبال سریالی هستین که اون حالت سریال دونگی رو داشته باشه ولی تا حدودی مبارزه هاش بیشتر باشه این سریال رو بهتون پیشنهاد میدم.

 

نظرات  (۱)

چرا پس امپراطور سوکجونگ که اون همه دونگ ی و گئوم رو دوست داشت تواین سریال به گئوم اهمیت نمیده 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">