تجربیات من از سریال های کره ای

نظرات من راجع به فیلم ها و سریال های کره ای
مشخصات بلاگ
تجربیات من از سریال های کره ای

سلام به همه دوستانی که به بنده سر زدن. خیلی خوش اومدید.
من به عنوان یه طرفدار سریال های کره ای توی این وبلاگ دارم نظر خودمو درباره سریال ها و فیلم های کره ای میدم و تجربیات خودمو با شما درمیون میزارم و می خوام کمکی هرچن کوچیک رو به دوستانی که می خوان فیلمای کره ای رو ببین بدم که امیدوارم خوشتون بیاد.
لطفاً با ارسال نظرات خودتون در قسمت کامنت ها نظر خودتون رو درباره بررسی هایی که داشتم بگید و کمک کنین تا با هم محتوا بهتری رو برای شما عزیزان تهیه کنم. تمومی محتواهایی که توی این وبلاگ گذاشته میشه توسط خود بنده نوشته میشه و تنها بخشای مرتبط با اطلاعات فیلم رو از جاهای دیگه میگیرم و همین کار باعث میشه زمان زیادی رو برای این کار بزارم. پس ممنون میشم اگه می خواید مطالب رو برای دوستانتون بفرستید حتماً لینک مطلب رو بفرستید تا با این کار هم دوستانتون مطلب رو بهتر ببین و هم اینجوری از بنده حمایت کرده باشید.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها
جمعه, ۳ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۳:۳۷ ب.ظ

بررسی سریال تاریخی آقای ملکه

بررسی سریال تاریخی آقای ملکه

بررسی سریال آقای ملکه

سریال تاریخی آقای ملکه

مشخصات سریال آقای ملکه براساس ویکیپدیا

براساس اطلاعاتی که در سایت ویکیپدیا گفته شده نسخه اصلی این سریال 20 قسمته هستش که تو ژانرهای تاریخی، رمانتیک کمدی، تغییر جسم ساخته شده که اولین نمایش اون 21 دسامبر 2020 در شبکه TvN کره جنوبی بوده که ساعت پخش اون 21:00 به وقت کره جنوبی بوده.

داستان فیلم

داستان فیلم درباره یه سرآشپز مرد کاخ ریاست جمهوری کره هستش که به دلیل تعقیب و گریزی که در قسمت اول فیلم صورت می گیره این سرآشپز از بالای یک ساختمون پرت میشه توی یه استخر و بعد از بیهوشی خودشو در بدن یک زن که ملکه دوره چوسان هستش بیدار میشه و اتفاقات جالبی براش رخ میده.

بازیگران فیلم

شین هه سان (در نقش کیم سو یونگ)

بازیگر اصلی این فیلم که بیشتر داستان درباره شخصیت فیلمی اون هستش فارغ‌التحصیل فیلم، تئاتر از دانشگاه سوجونگ هستش (براساس ویکیپدیا) که با بازی فوق العاده توی این فیلم تونسته این نقش رو به بهترین نحو ممکن بازی کنه. شخصیت اون توی فیلم یه آدم سرکش و عجیب غریب (البته برای اون دوران) نشون داده شده که برخلاف روحیه سرکشش شخصیت خوب و مهربونی داره که به نظر من این تقریباً تناقض تونسته اون جذابیت رو به سریال بده

کیم جونگ هیون (در نقش پادشاه چئولجونگ)

درباره این بازیگر متأسفانه چیزی پیدا نکردم و واقعاً سوابقی ازش پیدا نکردم ولی شخصیتی که توی این سریال داشته، امپراتوری بود که توسط افراد قدرتمند اون دوره به عنوان پادشاه انتخاب شده و به همین دلیل قدرت واقعی رو نداشت و به همین دلیل مصمم بود که دوباره قدرت رو به خودش برگردونه تا بتونه فساد رو توی دربار از بین ببره و توی این سریال شخصیت منطقی و آروم منظمی نشون داده که با ملکه ای که هیچ کدوم از اصول قصر رو نمی دونه مواجه شده (به دلیل اینکه اتفاق جابه جا شدن روح ملکه با یه مرد) و توسط افراد با نفوذ بهش تحمیل شده داستان جالبی رو رقم میزنه. میشه گفت که بازی اون هم خوب تونسته اون شخصیت رو نشون بده.

داستان فیلم واقعی نیست

گرچه شخصیت های معرفی شده توی این سریال واقعی هستن مثل خود ملکه، امپراطور و بعضی از افراد ولی در کل تمامی اتفاقاتی که توی این فیلم نشون داده میشه واقعی نیس و کاملاً ساخته و پرداخته ذهن نویسنده یا نویسندگان این مجموعه هستش و هیچکدوم از اتفاقات این فیلم واقعی نیستند که به این مطلب در ابتدای خود فیلم هم اشاره شده (البته براساس زیرنویس فارسی موجود فیلم)

نظر من درباره خود سریال

درباره سریال آقای ملکه باید بگم که واقعاً سریال بسیار جالبیه و تنها سریال کره ای هستش که واقعاً با صحنه های خنده دارش از ته دل خندیدم. صحنه های خنده دارش مثل بقیه سریال های کره ای اون کلیشه همیشگی رو نداره و واقعاً آدم رو جذب خودش می کنه و واقعاً روحیه آدم رو خوب میکنه. بازی خارق العاده شین هه سان (نقش ملکه) مهمترین نقطه قوت سریال بود که واقعاً تا به حال بازی به این جالبی رو توی سریال های کمدی کره ای ندیده بودم. به نظرم تنها نقطه ضعف این سریال (که البته نظرشخصی و سلیقه منه) این بود که فقط در آخر سریال یه اشاره ای به اتفاقات روح خود ملکه توی بدن سرآشپز رفته بود اشاره شد که به نظر من می تونست این بخش هم به سریال اضافه بشه و جذابیت سریال رو دو چندان بکنه.

حواشی این سریال

درباره حاشیه سریال هیچ سند و منبع معتبری وجود نداره ولی براساس پیج های مختلفی که درباره فیلم های کره ای فعال هستند مطالبی گفته شده که در اینجا به اونا می پردازم. براساس گفته این پیج ها حاشیه ای که در کشور کره جنوبی برای این سریال رخ داده اینه که مردم کره به دلایل مختلف به این سریال اعتراض کردن که این سریال، یک سریال توهین آمیزه چون اون رو تحریف تاریخ می دونن و همین اعتراض باعث شده که این سریال از تموم جشنواره های کنار گذاشته بشه و به همین دلیل این سریال نتونسته که جایزه ای رو ببره. یکی از ایراداتی که از این سریال گرفته شده که گفته شده که یکی از غذاهایی که توی این سریال استفاده شده یا بازیگر اصلی اون (شین هه سان) تبلیغ کرده چینی بوده و اون غذا رو خوشمزه و جذاب معرفی کردن و همون طور که دوستان کی درامر می دونن کره همیشه با کشور چین مشکل داشتن و هیچ وقت آبشون با هم توی یه جوب نمیره به همین دلیل به این سریال اعتراض کردن

اما واقعاً این سریال توهین آمیزه

درباره این مسئله باید بگم که واقعاً این سریال براساس شواهد و دید خودم نمی تونم اون رو توهین آمیز نیست. چون براساس ترجمه ای که از سریال دیدم توی اول سریال گفته شده که تمامی شخصیت ها و داستان این فیلم واقعی نیست. همین مسئله خودش باعث میشه که نشه عنوان «تحریف تاریخ» رو بهش نسبت داد چون این فیلم هیچ ادعایی توی این زمینه نکرده. یکی از دلایلی که شاید به این هم ایراد گرفته شده باشه اینه که با مراسم قدیمی کره شوخی شده و شاید این شوخی توهین آمیز برداشت بشه. بازم در جواب به این مسئله باید بگم که این مسئله نمیشه ایراد گرفت چون توی داستان فیلم یه روح یه مرد دوره حاضر هستش که توی بدن یه زن دوره چوسان رفته پس ممکنه اون فرد با رسومات اون دوره آشنا نباشه و اونا رو اشتباهی انجام بده که از قضا خنده دار هم بشه و حتی اگه اون رو شوخی بدونیم باید گفت که این شوخی به فیلمای کره ای بوده نه تاریخ کره. البته بازم نمی تونیم به صورت 100 درصدی بگیم که این فیلم هیچ توهینی توش نبوده چون کره ای نیستیم که بدونم کدوم مسئله توهینه یا توهین نیست ولی با توجه به مواردی که گفته شد من نمی تونم این فیلم رو توهین آمیز بدونم

این سریال به صورت ویدیو هم بررسی شده اگه می خواید می تونین از طریق یوتیوب اون رو ببینید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">